Kutatási projektek
Nemzetközi kutatási pályázatok:
ADORE, Adolescent Struggling Readers in European Countries
Olvasási problémákkal küzdő tizenévesek európai országokban.
Socrates, 2006-2009
Státusz: kutató, koordinátor
Koordinátor: Lüneburgi Egyetem
BaCuLIT, Basic Curriculum for Teachers’ In-service Training in Content Area Literacy in Secondary Schools
Olvasásra, írásra vonatkozó tantervi elemek a tanárképzési rendszer számára különböző tantárgyak területén a felső tagozaton.
Socrates, 2010-2012
Státusz: kutató, koordinátor
Koordinátor: Lüneburgi Egyetem, Kölni Egyetem
Elinet, European Literacy Policy Network
The European Literacy Policy Network ELINET was initiated to gather and analyze policy information; exchange policy approaches, good practice, and initiatives and raise awareness of the importance of acting now to reduce the number of children, young people and adults with low literacy skills by 2020. ELINET is formed of 79 partner organizations from 28 countries.
Comenius, 2010-2012
Státusz: kutató, fejlesztő
Koordinátor: Albertus Magnus University, Köln
ISIT, Implementation Strategies for Innovation of Teachers' Professional Development
Az ISIT projekt a 2020-as Oktatási és Képzési Teljesítményértékek, valamint Az Írás-olvasás Kiemelt Szakértői Csoportja (HLGEL 2012) által megfogalmazott két különösen fontos kérdés megoldására nyújt segítséget: az alacsony literációs készségek problémája több európai országban, a tanárok folyamatos szakmai továbbképzésének (CPD) nem kielégítő volta az Európai Unióban.
Comenius, 2012-2014
Státusz: kutató, fejlesztő
Koordinátor: Albertus Magnus University, Köln
ELINET
European Literacy Policy Network
Comenius, 2014-2016
Státusz: kutató, koordinátor
Koordinátor: Albertus Magnus University, Köln
BleTeach
Blended Learning, Teaching
Comenius, 2015-2017
Státusz: kutató, koordinátor
Koordinátor: Albertus Magnus University, Köln
Hazai kutatási pályázatok:
Roma tanulók integrációja a fejlődő régiókban.
Szakmaközi együttműködés állami és civil szervezetek között.
Socrates, 1998
Státusz: koordinátor
Koordinátor intézmény: Eötvös József Főiskola, Baja
Elítéltek alap-és funkcionális írásbeliséghez kapcsolódó képességeinek felmérése, fejlesztése a sikeres reszocializáció, munkaerőpiaci érvényesülés érdekében.
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet pályázata a szak- és felnőttképzési kutatások támogatására, 2007-2008
Státusz: kutatásvezető
Koordinátor: Kecskeméti Főiskola
”Olvasás, érték, korszerűség” – informális és nem formális készségek fejlesztése az élethosszig tartó tanulás érdekében a Kecskeméti Főiskolán és Kecskemét egyes közoktatási intézményeiben
TÁMOP, 2009-2011
Státusz: szakértő
Koordinátor: Kecskeméti Főiskola
Komplex szervezetfejlesztés, a munkaerő-piaci és a nemzetközi alkalmazkodóképesség növelése a Kecskeméti Főiskolán
TÁMOP, 2010-2011
Státusz: mentor
Koordinátor: Kecskeméti Főiskola
Az értékelés keretei és standardjai. Diagnosztikus mérések fejlesztése
Az oktatási rendszer fejlesztése, a kimeneti eredmények ellenőrzése, 1-6. osztály
TÁMOP, 2009-2011
Státusz: résztvevő
Koordinátor: Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet
Metakognícióra alapozott fejlesztés a matematika és az olvasás területén
OTKA-63360, 2006-2010
Státusz: résztvevő
Koordinátor: Szegedi Tudományegyetem, Oktatáselméleti Kutatócsoport
Tanulással kapcsolatos meggyőződések összefüggései az adaptív problémamegoldó stratégiák használatával
OTKA-81538, 2010-2013
Státusz: résztvevő
Koordinátor: Szegedi Tudományegyetem, Oktatáselméleti Kutatócsoport